Скільки коштує проїзд у Вінниці та сусідніх обласних центрах. Порівнюємо

Скільки коштує проїзд у Вінниці та сусідніх обласних центрах. Порівнюємо
  • У Вінниці, де система громадського транспорту традиційно вважається однією з найкращих в Україні, нині діють такі тарифи: 12 гривень за поїздку у трамваї чи тролейбусі та 15 гривень — в автобусах і маршрутках. А як в інших містах?

На перший погляд — ціни співмірні з більшістю обласних центрів, але якщо придивитися уважніше, видно цікаві закономірності, що пояснюють і різницю у вартості, і підхід до транспортної політики.

Для порівняння візьмемо міста, з якими Вінницька область межує: Хмельницький, Житомир, Черкаси, Кропивницький, Київ, Одеса, Чернівці. Додамо й Кишинів — столицю Молдови, з якою область також має спільний кордон.

  • Вінниця — 12-15 грн
  • Хмельницький — 9-15 грн
  • Житомир — 12-15 грн
  • Черкаси — 13-16 грн
  • Кропивницький — 8-15 грн
  • Одеса — 15-20 грн
  • Київ — 8-12 грн
  • Чернівці — 13-15 грн
  • Кишинів (Молдова) — 14,4-19,4 грн

У середньому, поїздка у комунальному транспорті Вінниці коштує стільки ж, скільки й у більшості центральних і південно-західних обласних центрів. Київ, попри статус столиці, має нижчу вартість — 8 гривень у комунальному транспорті, але це результат бюджетних дотацій, які покривають різницю між собівартістю перевезення й тарифом.

Відео дня

Одеса — найдорожче місто серед порівняних: там і трамвай, і тролейбус коштують по 15 гривень, автобус і маршрутка — 20. Натомість Кропивницький та столиця залишаються найдешевшими.

Кишинів, хоч і поза межами України, має схожі тарифи — 14,4 гривні за тролейбус чи автобус, 19,4 — за маршрутку.

Чому ми це аналізуємо

Порівняння тарифів між містами дозволяє зрозуміти не лише, де дешевше чи дорожче, а й чому. На вартість проїзду впливають кілька чинників:

Стан транспорту: не лише про комфорт

Як зазначають фахівці з міських перевезень, для формування тарифу важливий не лише ресурс пального, а й амортизаційний стан транспорту. У Вінниці та Житомирі переважає електротранспорт, який поступово оновлюється, тоді як у Хмельницькому чи Черкасах досі багато старих машин. Одеса має великі транспортні потоки, але часто — зношений рухомий склад.

У Кишиневі — схожа ситуація: тролейбуси закуповують поступово, але приватні маршрутки досі домінують, що й відбивається на ціні.

Можна сказати, що Вінниця тримає збалансований тариф. Ціна у 12–15 гривень відповідає середньому рівню по країні. Це дає можливість підтримувати якість перевезень без значного навантаження на бюджет.

Крім того, комфорт і якість мають велику вагу для пасажирів. Вартість поїздки для них вже не є єдиним критерієм. Міста, які системно оновлюють транспорт (Вінниця, Київ, Житомир), створюють кращі умови для пасажирів навіть без суттєвої різниці у тарифі.

Ще одна обов’язкова складова сучасного транспорту — цифровізація. Безготівкова оплата, електронний квиток і прозора система обліку пасажирів — це не лише зручність, а й шлях до фінансової стійкості транспортних підприємств.

Однак схоже на те, що тенденція до зростання тарифів збережеться. Навіть у Києві з його дотаційною системою вартість 8 гривень є тимчасовою. Підвищення вартості пального, запчастин і електроенергії змушуватиме міста переглядати тарифи, аби не допустити деградації транспортної системи. І це також стосується Вінниці.

Читайте також:

Поїздом від Ужгорода до Запоріжжя за нуль гривень: що відомо про «УЗ-3000»

«Шиють» чотири справи. Чому хотіли взяти під варту забудовника масиву «Барський» у Вінниці

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up